Sunday, December 27, 2009

Rajin masak, malas mengemas

W A R N A - W A R N I H I D U P K U

Terbaca profile blog seorang akak ni.. "Rajin memasak, malas mengemas"
(mcm slogan je kan, but cam terasa jugak la, ada jugak org cam aku ni kan)..

Actually, hobi memang ske masak, n ske komen masakan org..so, klu bawak pi restoren cam so-so tu confirmla kena komen (macamla pandai masak kan..tp ada org dah book kelas memasak ni)..

Ok, ni baru dengar cite yg best kan..yg x bestnye aku x ske mengemas...(confirm x ada org meminang aku pasni..ada aku kisah?) sbb tu aku x ske org sepahkan baru aku, coz ak malas nak mengemas n jarang2 kemas (Kena cari bakal suami yg ske mengemas ni..Anyone?)..klu dah lepas kemas tu, mesti jaga berabisla supaya dia x besepah..(memang anak dara x leh arapla org kata).

Aku ske basuh pinggan..x tau nape..maybe waktu mama mengandung dulu mama kerja basuh pinggan kot..Sian mama..hehe..klu pegi kenduri tu ak basuh pinggan sorang2 pon x pe..

Tp x ske bsh kain..sbb aku basuh kain mesti lembab punyala..1 baldi tu 1jam kot..sume jenis baju ak sental kot..xyakin kebersihannya..So, klu kawin perlukan bibik utk basuk kain shj..mengertikan..hehe..

W A R N A - W A R N I H A R I I N I

Tapi, arini cam rajin pelikla aku ni..tadi petang after balik dari main basketball, terus aku kemas bilik..fuh, memang rajinla...(klu sape tengok td mesti nak wat bini kan..ahaha..)..Pastu sanggup menolak ajakan si Lai pi kenduri..hehe..syok jugak mengemas ni sbnrnya..then, siap kemas buku, barang2 masak sume, mop n sapu lantai sume..then tukar cadar..n lagi bertambah rajin basuh baju..(guna washing machine je pon, cadar, towel sume ak basuh)...

Skang, kena belajar mengemas..coz nanti leh duk umah sdiri kan..(berangan lak, belajar x abis lagi kan). Ok, esok nak pi shopping terasa nak hiaskan bilik lak..maklumla sem last kan, kena semangatkan diri skit..

W A R N A - W A R N I H A R I E S O K

New Sem, New Hope..
Esok class cancel..tuesday baru start lecture..sgt takut..

Sem kali ni, kena bekejar2an.. Lab + Lecture + Survey..
Sebut lab, dah x semangat balik..dah la sume equipment kena book..
Bila dapat run analysis ni..Nanti Abg Mail tanya apa progress matila nak jawab..

Owh! skang sambil2 jugak kena wat survey AKA consumer test..
Stakat ni alhamdulillahla hedonic, ranking test dah setel..tinggal consumer test shj..tu pown ramaila yg tlg especially Lai (thanx Lai..syg ko!!!)..then, coursemate aku sgt bagus..x payah suruh test biskut ni..dorang yg mintak..terharu gila..suh rasa 1 mintak 1 bekas..n sume formula dah dorang habiskan..selamat laris..So, tamatlah riwayat kesan degil..

p/s: dah jam 3..esok pg kena pi lib cari buku ni..tp x ngantuk lagi..dah la air x ada..sedeynya..bye cik blog..maybe pasni x leh la nak story2 slalu kan..dah stat bz..

1 comment:

iera said...

sama lah kita .saya pun rajin memsk.nak berkemas malas tau