Monday, July 27, 2009

Mr Doc Gigi Ensem




Malam teringat kat Mr.Doc gigi kat Kuantan ari tu...
Huhu..ensemla jugak..
Tapi malu gila aku time tu...
Kisah dia camni...

Mr Doc Ensem : Kamu sakit apa?
Aku : gigi berlubang doc (bleh tanya aku sakit apa..x kan sakit hati jumpa doc gigi kot..slamat ensem)
Mr Doc Ensem : Kat mana gigi awk berlubang? (doc ni tanya lagi sambil cek gigi aku)
Aku : Saya rasa sume berlubang doctor..Coz sume sakit (serius aku sakit kat sume gigi aku..macam sume berlubang)
Mr Doc Ensem : Ya ka kamu ni..saya tak jumpa pun lubang2 tu (doc ni curious lagi)
Aku : Tak kan tak ada lubang klu sakit sume doc (aku agak sopan la..dalam hati macam kurang pecaya kat doc ni..hehe)
Mr Doc Ensem : Saya dah pastikan gigi kamu sihat (horey..x payah tampal)..x ada lubang..cuma kamu rasa sakit sebab gigi bungsu nak tumbuh..ada yg sakit sampai demam klu berlaku camni (patutlah aku demam before ni..sebab gigi rupanya..gigit jaat!!!)

Oh macam tu ceritanya..tp macam lucu kan demam sebab sakit gigi..tapi lagi lucu sebab aku pi tanya sume org yg aku kenal sakit x klu kena tampal gigi..coz memang aku yakin lagi confident yg gigi aku berlubang..So, aku telah mencapai record dalam hidup..tak penah lagi tampal gigi setakat ni..maknanya gigi aku sihat.. yey!!

So, ari ni aku telah mengalami keadaan yang sama.. (sebenarnya malu nak cakap kat facebook aku demam sbb sakit gigi..kat blog x malu sangat..hehe)..tapi, aku dah terbuang ubat yg Mr Doc Ensem bagi aritu..ruginya..ingat aku x akan sakit gigi lagi..rupanya anak bongsu ni bila gigi bongsu nak tumbuh boleh demam rupanya..(uish, ada kaitan ke ank bongsu and gigi bongsu)..

Tapi tadi pegi Guardian bli ubat sakit tekak, ubat batuk..throat dah ok..cam recover la skit..cough pon cam dah recover jugak..Kiranya bagus jugak ubat yg aku pilih tadi dgn si Olyn..baru je makan dah ada perubahan..and aku makan uphamol je tadi utk recover fever aku..skang dah berpeluh2..cam ok jugak.. Esok dah bleh duk kat library balik siapkan thesis..

Chayok!!!!

No comments: