Thursday, May 21, 2009

Pahitnya rasa itu...

Kekatu yg I cakap tu
Telur bawah meja..atas lantai
Garam tak tutup...
Ni time dorang tgh bersih2...tgk org ni dia masak gak..lalu ke korang makan?

Salam...
Hari ini aku nak cite pasal kes semalam...
Rasa pahit ni sebenarnya kes termuntah...
Wa..tak tau nape..start muntah lepas aku makan breakfast...
After 2 hours camtu...sampai la jam 2 baru stop muntah2 tu...
Dah la sampai tekak ni..pedih and pahit sangat rasa..
Macam dah fobia ni...lepas tu...biasala kan hospital..
Toilet sentiasa penuh..So I duk dekat dengan toilet je la...
Terlentok dekat sofa depan tu...

Rasa2 nya incident ni sebab I makan tiram or kupang and bihun..
(x pasti apa nama, tp jenis kekerang gak)
Tp amik benda alah tu dalam 4 or 5 ekor je la..
Then, before I kena pun dah ada yg dierhea actually...
So, this is not my stomach's fault (aku nak backup my stomach k)
dan insiden ini bertepatan dengan research yg aku tgh wat skang pasal cafe tu...
Wa..jaga cafe tu...Akan aku wat result dia plg teruk...

Hehe..aku wat checklist Inspection td aku bg markah 41% je...(x bias tau)
I p sdiri kat umah die n wat inspection tu..then, masyaallah...confirm x nak makan punya la..
Dia x bersihkan tempat dia masak..kat tepi2 tu ada kekatu2 yg mati..

Then, tempat dia masak tepi longkang..bhn pencuci dkt dgn tempat masak..
Pastu bleh dia letak telur n sayur (dah lupa sayur pe) kat bawah meja..atas lantai camtu je..n dkt dengan longkang...wa..rasa nak ketuk je dorang tu..
Pastu dia leh simpan ayam yg dah goreng...dia ckp nak masak utk esok..wat nasi goreng...
Then, dalam dia punya peti sejuk tu ada rambut lak...dah la pack gile barang...

Banyak la benda yg I x puas ati ni kan...
Rasa nak sue je cafe tu tau...
ktorg ada buka tender untuk amik cafe baru tau...
Coz banyak complaint pasal dorg..then kakak dia dtg serang kami...
Kakak dia 1 of doc pakar kat cni...apa lagi mengamuk la dia...

So, kt x leh wat apa2...maybe teruskan dgn dia...
Coz ada benda lagi yg tersirat yg dia penah wat...biasala org indon kan..
So..I dah puas cite kat sume...
I'm off ...

*puas ati...tp x puas ati sbb rasa perit muntah tu lagi...x sangka..pjg gak luahan hati ini..

2 comments:

nurul13 said...

ko pi wat food inspection eh? tempat ni masti fail HACCP. huhu..
by da way nnt pi jenguk blog aku
http://yulayuli.blogspot.com/

FYZA -LULA said...

mmg x da haccp pon..gmp pon ak x nak bg...haha...k..nnt aku link kt blog aku..wah mantap ko..dah ada blog..hehe...