Tuesday, April 21, 2009

Exam vs Report LI

Fuh..mah best je dengar kan yg aku ni xda exam sem ni...
Tp aku rasa lagi best klu duk UMS n tengah bertungkus lumus exam kan...
xyah pening2...

Tapi hakikatnya...

aku MEMANG BERLAMBAK-LAMBAK KEJE NI...

Tak tahu nak siapkan mana satu...

1. Daily Report (aku lum siap lagi dari bulan 2- skang ...Supervisor cuti 2 bulan...so aku duk kat department lain...asyik kena wat keje kat department tu je...dah la penat..hakikatnya memang x buat dan x sempat buat...ni baru bertungkus lumus buat)

2. Final report - baru wat 10 pages je...klu x silap senior buat about 100+ pages...banyaknya...
tapi aku akan usahakann...InsyaAllah

3. Skang ada audit kat keje...rasa nak pecah kepala wat audit pasal Quality Control ni...Pasni kena audit caterer lagi...

4. Project banned polystrene n styroform...Insyallah hampir siap...kena hantar memo kat department lain je...

5. Buku Panduan Diet untuk staff2 diet...baru siapkan 2 hari lepas...tunggu approval dari GM baru leh print and distribute kat staff...

6. Jumaat ni ada health campaign tapi kena wat inspection kat umah caterer gak..Mana 1 nak pegi ni? kena arrage betul2...

7.Menu baru untuk patient - normal diet and teraputik diet dah siap tadi..Alhamdulillah... tapi kena print tu cam apeh je...printer kat office tu 1 hari baru leh siap 48 helai menu tu...pengalaman pahit...

8.Brochure - 5 brochure (health and disease) kena wat...tp baru siap 1... 4 lagi xtau leh wat bila...

9. Dah lama tak pegi health campaign kat taman gelora hari ahad tu...penat sangat coz sabtu pun keje...klu leh ahad tu nak tidur tanpa nyawa je...pastu bangun balik sambung balik...

10. complaint pasal food yg kena follow up...banyak la jugak...rasa nak cari assistant baru je...(bujet head of department la plak)...memang skang aku tgh wat keje HOD pon...

11. Kerja terakhir...rasa nak ambik MC sebulan je...x mau wat keje dah...nak balik UMS...bleh ke er?sape leh tolong...nak balik kk jap...rindu sangat...Lupa lak...dah lama tak ronda2 bandar kuantan shopping2...patutla rasa kureng bermaya je wat keje...

My action:

1.Dan yg paling penting...aku n supervisor aku dah berpakat kiteorang xnak kuar lunch dah pasni...nak siapkan keje2 yg berlambak tu...kiteorg diet je la...td makan kfc je...drive trough je...tu pon org blanje...huhu...

2. Jangan sibuk2 tolong department lain...ingat keje sendiri lum siap fiza...

3. jangan sibuk melepak layan2 akak2 tu lagi...(x bestnye x lepak dgn dorang)

4. wat daily report dulu...yg paling PENTING!

5. baru wat final report....

6.Jauhi diri dari lepak kat department lain gak...hehe...suke kacau abg2 purchasing tu wat keje...dorang panggil...aku layan je...

7. tutup mata klu jumpa doc2...sebab doc2 kat sini memang tak ensem...huhu...rugi klu tengok...(ada yg ensem...tp dorang gatal)

8. cepat2 siapkan keje...jangan tangguh lagi...tp masalahnya...keje aku ni on the spot dapat kena wat terus...klu keje lama tu kena hold dulu...tu yg susah...sbb berkait dgn patient...

ok..good luck korang sume ya...
sama2 kita berjuang...
sekian...terima kasih...maju diri untuk negara...

4 comments:

miashuhada said...

exam lagi bikin stres la...huhu..
doakan kami semua kat cni ya..

dan buat lula jugak...selamat menyiapkan laporan LI..

FYZA -LULA said...

thanx kak..good luck utk akak jugak..

Anonymous said...

quote:
1.Dan yg paling penting...aku n supervisor aku dah berpakat kiteorang xnak kuar lunch dah pasni...nak siapkan keje2 yg berlambak tu...kiteorg diet je la...td makan kfc je...drive trough je...tu pon org blanje...huhu...

~diet mkn kfc kak? hehehehehe...
anyways, good luck dgn report!

FYZA -LULA said...

aha..org blanje..kena makanla...
hari2 slepas tu makan bun je....sedey tau...